Čak 87 odsto mladih smatra da njihovi problemi nisu dovoljno zastupljeni u medijima, navodi se u poslednjim statističkim podacima. Na konferenciji „Mladi u medijskom ogledalu“, koja je nedavno održana u Beogradu, govornici su istakli da mladih nema dovoljno u medijima, a kada ih ima, onda su predstavljeni u negativnom kontekstu. O odnosu medija i mladih, razgovarali smo sa Nenadom Jovanovskim, koordinatorom Kancelarije za mlade u Jagodini. Prema poslednjim statističkim podacima, mladi su jako malo zastupljeni u medijima: samo dva odsto u štampanim medijima i 3 odsto na televiziji, a situacija je tek za koji procenat bolja na portalima koje mladi prate – tamo vesti o njima ima malo manje od 5 procenata, što je po njegovom mišljenju nedovoljno:
-Kada su mladi u pitanju, mediji izveštavaju samo kada imaju neku senzaciju: kada mlada osoba učini nešto jako dobro, postigne neki veliki uspeh ili kada mlada osoba izazove neki problem. Mediji u Srbiji ne izveštavaju dovoljno o potrebama i problemima mladih, a toga je puno –rekao je Jovanovski na početku našeg razgovora i dodao da je situacija sa lokalnim medijima po tom pitanju bolja:
-Mladi ovde imaju veću podršku medija i u to smo se mi ovde u Kancelariji par puta uverili. Mediji ovde imaju sluha za njihove probleme i pokrivaju skoro svaki događaj koji se bavi mladima u ovom kraju. Oni i promovišu aktivnosti u kojima mladi mogu da učestvuju i primere dobre prakse. Oni takođe izveštavaju o tome kada mladi postignu neki uspeh, ali ono po čemu se razlikuju lokalni mediji od tradicionalnih kada je u pitanju izveštavanje o mladima je taj kontinuitet –istakao je Jovanovski.
Koordinator Kancelarije za mlade u Jagodini istakao je da mladi danas imaju tri glavna problema, a to su: nedostatak razumevanja, podrške i prostora za rad:
-Ono što me raduje je to što što sve veći broj mladih dolazi u našu Kancelariju i javlja se sa svojim idejama koje imaju za cilj poboljšanje njihove životne zajednice. Mislim da imamo snage kao grad i kao država da više slušamo mlade i njihove ideje, jer su dosta kreativnije i iskrenije od onih koje nekad mi kao društvo proizvodimo. Što se tiče nekih naših mogućnosti za njihovu podršku, one jesu ograničene, ali se trudimo da im pružimo podršku u svakom pogledu. Drago mi je što ćemo ove godine dobiti omladinski centar u kome će oni moći da se okupljaju i da rade na razvoju svojih ideja u nekom bezbednom okruženju –rekao je on.
Jovanovski je takođe primetio da postoji nerazumevanje između mladih i tradicionalnih medija, tako da ga i ne čudi što su se oni više okrenuli ka novijim medijima. On je istakao da to ne bi trebalo da spreči tradicionalne medije da izveštavaju o mladima, bez obzira što su oni izgubili poverenje u njih:
-Baš sada bi trebalo da rade što jače kako bi povratili njih kao publiku. Mladi sada prevashodno veruju portalima koji su usko specijalizovani za pitanja koja su bitna omladini, ali to je zato što su oni prepoznali potrebe mladih i proizvode sadržaje koji su privlačni za njih. Novinari bi, pored izveštavanja, trebalo da koriste i svoju moć da vrše pritisak na donosioce odluka kako bi se neki problem u društvu rešio, konkretno sada mislim na mlade. Oni i te kako mogu da utiču da sliku društva i kada se problem ukaže, oni mogu iskoriste svoju moć i da ga reše u skladu sa svojim kodeksom –rekao je Jovanovski na kraju našeg razgovora.
Dušan Miletić
Komentari (0)
Ne postoji komentar!